KÜLTÜR SANAT 3.10.2021 09:50:00 699 0
  • BIST 100

    2.008%1,34
  • DOLAR

    13,7462% 1,90
  • EURO

    15,5563% 2,23
  • GRAM ALTIN

    787,76% 1,73
  • Ç. ALTIN

    1299,804% 1,73

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Trabzonspor 15 12 0 3 20 39
2.Konyaspor 15 7 2 6 10 27
3.Fenerbahçe 15 8 4 3 7 27
4.Hatayspor 15 8 5 2 6 26
5.Başakşehir FK 15 8 6 1 7 25
6.Alanyaspor 15 7 5 3 -3 24
7.Galatasaray 15 6 4 5 2 23
8.Fatih Karagümrük 15 6 5 4 1 22
9.Beşiktaş 15 6 6 3 0 21
10.Adana Demirspor 15 5 5 5 0 20
11.Sivasspor 15 4 4 7 6 19
12.Giresunspor 15 5 6 4 2 19
13.Kayserispor 15 5 6 4 -2 19
14.Altay 15 5 7 3 -3 18
15.Antalyaspor 15 5 7 3 -4 18
16.Gaziantep FK 15 5 7 3 -5 18
17.Göztepe 15 3 7 5 -6 14
18.Yeni Malatyaspor 15 4 9 2 -11 14
19.Kasımpaşa 15 2 8 5 -8 11
20.Çaykur Rizespor 15 3 11 1 -19 10
21.Denizlispor 40 6 24 10 -39 28
  • Çarşamba 12.1 ° / 8.3 ° Heavy rain
  • Perşembe 16.8 ° / 9.5 ° Dağınık bulutlar
  • Cuma 16.9 ° / 9.2 ° kırık bulutlar

ADANA’DA ULUSLARARASI SERGİ

Adana'da açılan sergide Türkiye, Letonya, Hindistan, Moldova, İran, Amerika Birleşik devletleri, Tunus ve Norveç’ten 23 sanatçıya ait 33 eser yer alıyor.

 

Vahit Şahin

Korart Galeri ve Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı işbirliğiyle açılışı yapılan uluslararası sergide Türkiye, Letonya, Hindistan, Moldova, İran, Amerika Birleşik devletleri, Tunus ve Norveç’ten 23 sanatçıya ait 33 eser yer alıyor.

Uzun bir pandemi sürecinden sonra Korart galeride açılan sergide eserler, çok sayıda izleyiciyle buluştu.

Sergi hakkında yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:

“Sergideki her bir eser, farklı bir kavramsal tartışma gerektiriyor. Sergide sanatçı ifadelerinin olmaması, eser açıklamalarının olmaması kendi tartışmamızı yapmamız, kendi hikâyemizi kurmamız için yapılmış bilinçli bir seçim. Sergide farklı plastik dillere, temalara, tekniklere ve yaklaşımlara sahip sanatçıların eserleri yer alıyor.

Mark Rothko Sanat Merkezinin küratörü MārisČačka’nın tipo baskı ve boyama tekniklerinin karıştırılmasıyla oluşturduğu tuval üzerine resmi, sanatçının iki medyayı bilinçli olarak karıştırdığı ve izleyiciyi yaratım süreci üzerinde 'düşünmeye' davet ettiği, bireysel bir sanatsal üslubu gösteriyor.

Polonya, Wroclaw Üniversitesi profesörlerinden MarekKulig’in‘Sacrophagum, Completorium’ adı nedeniyle sarkofacilere gönderme yapan üç boyutlu eseri kelimenin tam anlamıyla unutulmuş yerleri, harap duvarları veya tarihi literatürü akla getirir. Tarihsel geçmişle ilgili çağrışımlar, bizi belirli bir yerin veya nesnenin tarihini incelemeye teşvik eder. Eserin kum tabakası gibi yüzey dokusu; onu süpürmek, temizlemek, kazmaya ve keşfetmeye başlamak için bizi kışkırtıyor.İzleyicinin içgüdülerini uyandırıyor ve bu da sertleştirilmiş kaplamanın altına gizlenmiş ardışık katmanların keşfetmeye kışkırtıyor. MarekKulig’in eseri bizi kendi anılarımızı keşfetmeye, zamanda geriye gitmeye ve geçmişin sırlarına ulaşmaya zorluyor.

Wroclaw Üniversitesi doktorantlarındanAlicjaPruchniewicz; tuvalin geleneksel biçimini zorlayan, ince bir degredasyonla renk alanları oluşturan minimalist çalışmaları son derece modern bir yaklaşımı yansıtıyor. Dört parça tuvalden oluşan eseri; doygun renkleri, geometrik ve organik şekilleri keşfeden soyut resimlerden ilham aldığını düşündürüyor. AlicjaPruchniewicz ilhamını büyük ölçüde yakın çevresinden ve çağdaş toplumun sıradan, gündelik yönlerinden de alıyor gibi görünüyor. Süreç ve teknikler söz konusu olduğunda, Pruchniewicz'in tuvaller oluşturmak için kendine özgü bir yöntemi olduğu açıktır.

Amerikalı sanatçı JoAnnMorning’intuval üzerine akrilik tekniğindeki üç resmi; Paul Klee, AugustMacke başta olmak üzere çok sayıda avangard sanatçıya ilham kaynağı olan Tunus’tan temaları içeriyor. Morning’in resimleri mavi ve beyazı bir araya getirerek Hammamet’e,SidiBou Said’e tutkusunu yansıtırken, Akdeniz’in öte yakasına serin bir çağrı yapıyor.

Letonyalı sanatçı BaibaPriedīte’nin suluboya tekniğindeki resmi izleyiciye, hayal gücünün iç kaynağına, derinlerde bir yolculuk yapması için basit ve özgün bir fırsat veriyor. Renk bulutlarının ve form sislerinin arkasında ne göreceğimizi veya kiminle karşılaşacağımız hayal gücümüze bağlı.

Çukurova Üniversitesi profesörlerinden Nimet Keser’in ‘Kilikya’da Bahçeler’ adlı soyut resmi sanatçının boyaya, renge, ışığa duyduğu tutkuyu, yaşam enerjisini gösterirken neredeyse izleyiciye sinestetik bir deneyim yaşatıyor. Resim; bizi Kilikya’nın renkleri arasında dolaştırırken taze kokular, sakinleştirici ezgiler, huzur veren fısıltılar duymamızı sağlıyor.

Trakya Üniversitesi öğretim üyelerinden Mustafa Haykır’ın‘Ama Onlar Noktürn’ adlı resmi görmeye alışkın olmadığımız bir portredir: Bir şempanzenin portresidir. Sergi salonuna girişte izleyiciyi karşılayan şempanze, hafif sağa çevirdiği başıyla diğer eserlere, belki de kendimize dönüp bakmamızı söylüyor. Sanatçının kullandığı renklerle bu bakışı birleştirince bize taşınan keder, insanın ‘kendinden olmayana’ ‘ötekine’ bir daha bakması gerektiğini düşündürüyor. Resimdeki şempanzenin yerine ‘kendi ötekimiz’ her kimse, onu koyup bir daha düşünmeye çağırıyor.

Norveçli seramik sanatçısı HanneHoukum’un ‘Three Blue Brothers’ adlı seramikleri, nesnenin işlevini fesheden bir yaklaşımın ürünleridir. Bu üç mavi kardeş içine çiçekler koyacağımız vazolar, ince zanaatçılık örnekleri değil; son derece samimi, keyifli ve narin vazo heykelleridir.

Çukurova Üniversitesi profesörlerinden BirnurEraldemir’in alçak bir platform üzerinde sergilenen ‘Adı Yok’ adlı ahşap yontusu, eğilip bakmamızı gerektiriyor. Eğildiğimizde tek bir gözle gözgöze geliyoruz. Herkes o göze bir kere bakmalı.

Çukurova Üniversitesi profesörlerinden Suat Karaaslan’ın ‘Oturan Figür’ adlı eseri, organik ve geometrik yaklaşımı bir araya getiren özelliğiyleinsanın/insanlığın kendini keskin sınırların içine hapsetme olgusunu düşündürüyor.

Moldova Güzel Sanatlar ve Müzik Akademisi profesörlerinden IarinaSavitkaia-Baraghin’in ‘A Woman in the Men World’ adlı eseri; bir yanıyla impasto ve renkle inşa edilmiş bir masal fragmanıyken diğer bir yanıyla neşeli bir feminist eleştiridir. 

Mersin Üniversitesi profesörlerin Arzu Uysal’ın geleneksel ve çağdaş yaklaşımları birleştirdiği tuvalleri materyal olarak iplik ve boyayı, teknik olarak dijital baskı ve nakışı kullanarak oluşturduğu soyut kompozisyonlar son derece yalın ve kararlı görünüyor.”

Ayrıca sergide Ali Doğan, AvijitMukerjee, Cem Demir, Emrah Uysal, Filiz Yıldız, Meltem Gökmen, Mustafa Çapar, Mükremin Şahiner, Özgür Aktaş, ParyMalekzadeh ve RebeccaMann’in eserleri de yer alıyor. 

Sergi, 15 Ekim 2021 tarihine kadar Korart Galeri’de izlenebilir.

(vş)

Haber Kaynak : HABER MERKEZİ


GÜRSEL FIRAT’TAN DERVİŞ OYUNU

RESSAM AYDINLI’DAN “BAKİRE ANNE” RESMİ

Ç.D.S.O'DAN “KONÇERTANGO”

AŞK-I MEMNU ADANALILARLA BULUŞTU

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nin Kazananları Belli Oldu

Aşk-ı Memnu oyunu Adana’da sahnelenecek

Dört STK’dan Esat Ülkü ve tüm sağlık çalışanlarına saygı ekinliği

MÜFİT CAN SAÇINTI'DAN “İTİRAZ EDİYORUM” ADLI CANLI, MÜZİKLİ TEK KİŞİLİK GÜLDÜRÜ

İzzet Aktaş’ın ‘Miras’ Albümü Tanıtıldı

Özden’den “İstiklalsiz Din Olmaz!..” kitabı

Saçıntı'dan "İtiraz Ediyorum" oyunu

 KLASİK MÜZİĞİN EN SEVİLENLERİ ÇUKUROVA DEVLET SENFONİ ORKESTRASI SAHNESİNDE!

GÖĞEBAKAN, 100. YILI ÇOK GÖRKEMLİ KUTLAYACAĞIZ”

Diyarbakır'dan Paris'e Uzanan Başarı Öyküsü: "Haw"

Ressam Yetgin, ”Fırça ile geçmişle barışırız, geleceği hayal ederiz”

Adana Çukurova Güzel Sanatlar Derneği’nden karma sergi

GÖRSEL SANAT ÖĞRETMENLERİNDEN KARMA SERGİ

KAMAN’DAN “BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ 01” RESİM SERGİSİ

GÖĞEBAKAN, “ADANALIYI TİYATROYA DOYURDUK”

KISA FİLM FESTİVALİ'NİN “KISA FİLM ATÖLYESİ” GERÇEKLEŞTİ

TARSUS KENT KONSEYİ’NDEN SOKAK EKONOMİSİ KONFERANSI