İranlı turistler Adana´yı gezdi

İlk kez Adana´ya gelen 40 kişilişk turist kafilesi Adana merkezindeki cami, kilise ve diğer tarihi yerleri gördüler

Nevruz Bayramı nedeniyle ilk kez Adana´ya gelen 40 kişilik İranlı turist kafilesi, cami, kilise ve diğer tarihi mekanlara hayran kaldı. 13 iş adamı eş ve çocukları ile 40 kişiden oluşan ve hepsi de Azeri Türk´ü olan turist kafilesini ağırlayan Ramada Otel Selçuk Tansalar, İranlı soydaşlara Adana´yı tanıtmaktan çok mutlu olduklarını belirterek, "Bu, kafile olarak Adana´ya yapılan ilk ziyaret. Tebriz´den gelen soydaşlarımızı Adana´da ağırlamaktan çok mutlu olduk. Onlara Merkez Cami başta olmak üzere Ulu Cami, gibi 5 camiyi ve kiliseyi gezdirdik. Sinema Müzesi, Etnogrofya Müzesi gezisinin yanı sıra Ramazanoğlu Konağının içerisine girdik. Atatürk´ün evine gezdirdik. Merkez Park´ı, Dünya´nın en eski ve uzun ve tarihi Taşköprü´yü gezdirirken onlara rehberlik eden Sanat Tarihi Hocası Dr. Haluk Uygur ise bu gezilerin yerlerin tarihi geçmişlerini anlatmışlardır. Lübnan-Adana köprüsünden sonra Tebriz-Adana Köprüsünü de kurduk. Ortadoğu´dan Adana´ya çok sayıda turistin geleceğinin garantisini verebiliriz" dedi.
Tansalar, "Bu tür karşılıklı gerek iş olarak gerekse turizm amaçlı olarak bu ziyaretlerin artması halinde direkt uçuşlar yapılabilmelidir. Bu sağlanırsa Adanamıza İran´dan çok sayıda iş adamı ve turist gelecektir" dedi.
İranlı iş adamlarına önderlik eden Farshid Bouyeh de, 18 saatlik karayolu yolculuğundan sonra İran´ın Tebriz şehrinden geldiklerini, daha önce de Türkiye´ye ve Adana´yı ziyaret ettiğini ve kendisinin de Tebriz Sanayi Odası üyesi olduğunu ifade etti. Sanayicilerin Türkiye ile ile alış-veriş yaptığını kaydeden Farshid Bouyeh, "Şimdi ise Nevruz Bayramı nedeniyle ilk kez Adana´ya geldik. Adana´yı kimse tanımıyor, ismini TV´den belki duyuyor. Türkiye´nin 5. büyük şehri olan önemli bir yerde Nevruz Bayramını burada geçirdik. Adana´nın bahar havasından yararlandık. 5 gece Adana´dayız. Adana´da ve Ramada Otel´den memnun kaldık" dedi.
İranlılar ile Türkiye´nin kardeş olduğunu, İranlıların daha önce Antalya, İstanbul ve Trabzon gibi yerlere giderken ilk kez Adana´ya geldiklerini söyleyen Farshid Bauyeh, İranlıların eğlenceyi çok sevdiğini de ifade ederek, "Tebriz´den 6 kişilik Elchın adlı grubu da getirdik. Bu grubumuz Türkiye´de çeşitli festivallere katılmışlardır. İran´da dans yasaktır ama kıyafetleri kapalıdır, yöresel kıyafetlerle gösteri yapıyorlar" dedi.
Elchın Dans Grubundan Nesrin Molayi ise 30 kez Türkiye´nin farklı yerlerinde gösteriler yaptıklarını, İran´da yasak olmasına rağmen kendi folklorlerini yaşatmaya çalıştıklarını söyledi. Molayi, İran´da grupta 50 dansçının olduğunu fakat Adana´ya 6 kişi ile geldiklerini belirterek, otelde Tebrizli sanayicilere ve Adanalılara gösteri yapacaklarını ifade etti.
Dr. Haluk Uygur´da dans öncesi yaptığı konuşmada İranlıları kardeş olarak gördüklerini belirterek,"Atatürk´ten beri böyledir. Çünkü her şeyimiz ortak. Firdevs´in Namesini, Behzat´ın minyatürlerini ders olarak vermekteyiz. İran´a defalarca gittik, fotoroğraf ve belgeseller çektim. Yıllarca o ortak kültürümüz anlattım. Ve biz her etkinliğimize İran´dan bir dostumuzu davet ettik. Bugün de Adana´da devam eden bir sanat festivali var, bu festivale İran´ın önemli fotoğraf sanatçıları İbrahim Behrami de var. Kendisi de bizim misafirimizdir. Sizleri aramızda görmekten çok mutluyuz."
İbrahim Behrami de kısa bir konuşma yaptı.
Yemek eşliğinde İran´ın Tebriz şehrinde gelen misafirlere Elchın Dans Grubu bir gösteri yaptı. (Öİ)