Ahmet DUMAN


Ya Tutarsa!

sahi nerede bu 128 milyar?


Hiç unutulmayan, çook eski bir öyküdür. Unutan olursa diyerek her yıl törenlerle filan anımsatılır. Yıllardır aklıma gelip duruyor: Akşehir halkı bir sabah bakmışlar ki; Hoca Nasrettin, yanı başında eşeği, gölün kenarına oturmuş bir şeyle uğraşıyor, merakla yaklaşmışlar bakmışlar ki, Hoca bir elindeki kâseden diğer elindeki kaşıkla yoğurt alıp gölün suyuna karıştırıyor! Ahali şaşkınlıkla “Hoca ne yapıyorsun?” diye sormuş. Hoca elindeki kaşığı kalabalığa doğru –galiba- birazda kızgın sallamış ve “Görmüyor musunuz göle yoğurt çalıyorum yahu!” demiş ve işine dönmüş. Ahali peşini bırakmamış “Yahu Hoca göl maya tutar mı?”  Hoca bu kez gülümseyen bir yüzle “Biliyorum tutmaz” demiş ve eklemiş “Ya tutarsa?” Hocanın iyimserliği ahaliye yansımış sessizce gölün kıyısına bağdaş kurup oturmuşlar ve düşlemeye başlamışlar: Koca göl yoğurt! Vay anam vay dünyanın her yerine kervanlarla gönder; sonra gel keyfim gel!

Meclis başkanının “Yeterince yoğurt bulunursa Marmara denizi ayran denizi olur” buyurmuşlardı ya bu öyküye yine takıldım. Ancak ben o ayranı içemeyeceğim Marmara denizi çok kirli kardeşim! Önce Marmara’yı  temizleyin sonra ayran yaparsınız. Meclis başkanı kusura bakmasın burada Nasrettin Hoca öyküsündeki umut ve iyimserlik yok! İletiyi anlayan anladı. Ne demeye çalışıyor Şentop sizler de anladınız: Olanaklar ve koşullar elverirse, oluşursa neden olmasın Montrö’den de çekilebiliriz.

Montrö, İstanbul sözleşmesi değil ki! Ben imzaladım, ben çekiliyorum diyebilesiniz.

Bazı şeylerin şüyuu vukuundan beterdir derler. Bu, olumsuz bir işi yapmadan yapacakmış gibi görünmektir. İnsana “Allah Allaah” dedirtir… Bir de “kulağını alıştırmak” diye bir deyim var ya… Bu Montrö işi öyle bir şey… Ortaya atılmasının bir nedeni var! Dünyanın bir yerlerinde birilerinin işine gelmiyor olabilir. Zaten bu günlerde Karadeniz’de gerginlik oluşunca olayın boyutu daha bir anlaşılır hale gelmiş durumda…

İnsanoğlu meraklı bir yaratıktır. Çok şeyi merak eder. Bazen sorular sorar. Biliyor musunuz? İyi ki de merak ediyor. Çünkü Merakını tatmin ederken de Dünyayı değiştirir

Az bir geriye dönüp şöyle bir bakıverin:  yirmi senedir ne yoğurt çalma öyküleri dinlemişiz anımsıyor musunuz? Bazıları büyük bazıları küçük kimisi de orta karar.

Gölün kıyısına mutlu ve umutlu bir tebessümle Hoca’nın mayalama işleminin sonucu almak için bekleşen Akşehirliler gibiyiz…

Şimdi liste yapıp şunlar şunlar diye saymayayım…

Ama birkaç örnek verebilirim: Akdeniz’de gaz arayan gemilerimiz neredeler şimdi haberiniz var mı? Yahut da Karadeniz’de bulunan doğal gaz yataklarının işletilmesi çalışmaları nasıl gidiyor?

İki örnek de gaz’lı oldu ama siz gerisini getirebilirsiniz…

Bir de şu 128 milyar dolar sorumuz var; nerde bu para yahu?

Bu konu da bir Hoca Nasrettin öyküsüyle bağlanacak gibi görünüyor; hani Hoca alacaklısına  “ne acele ediyorsun yahu! Yol kenarına diken ektim” demiş ya…



YAZARLAR

  • Salı 22.1 ° / 14.7 ° kırık bulutlar
  • Çarşamba 19.9 ° / 9.1 ° Hafif yağmur
  • Perşembe 16.5 ° / 8.1 ° Açık hava
  • BIST 100

    1.809%-0,01
  • DOLAR

    12,9753% 1,24
  • EURO

    14,7605% 2,02
  • GRAM ALTIN

    744,44% 1,29
  • Ç. ALTIN

    1228,326% 1,29