EĞİTİM 15.09.2021 09:54:00 495 0
  • BIST 100

    1.508%-0,07
  • DOLAR

    9,5192% -0,17
  • EURO

    11,0563% -0,10
  • GRAM ALTIN

    547,51% -0,44
  • Ç. ALTIN

    903,3915% -0,44

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Trabzonspor 10 7 0 3 11 24
2.Hatayspor 10 6 2 2 11 20
3.Beşiktaş 10 6 2 2 8 20
4.Alanyaspor 10 6 2 2 1 20
5.Fenerbahçe 10 6 3 1 3 19
6.Fatih Karagümrük 10 5 2 3 4 18
7.Konyaspor 10 4 1 5 5 17
8.Galatasaray 10 5 3 2 1 17
9.Altay 10 5 5 0 0 15
10.Adana Demirspor 10 3 3 4 0 13
11.Başakşehir FK 10 4 6 0 0 12
12.Gaziantep FK 10 3 4 3 -2 12
13.Yeni Malatyaspor 10 4 6 0 -6 12
14.Sivasspor 10 2 3 5 2 11
15.Kayserispor 10 3 5 2 -4 11
16.Giresunspor 10 2 5 3 -4 9
17.Antalyaspor 10 2 5 3 -5 9
18.Göztepe 10 2 6 2 -5 8
19.Kasımpaşa 10 1 6 3 -6 6
20.Çaykur Rizespor 10 1 8 1 -14 4
21.Denizlispor 40 6 24 10 -39 28
  • Çarşamba 26.4 ° / 15.6 ° kırık bulutlar
  • Perşembe 28.8 ° / 16.9 ° Bulutlar
  • Cuma 24.6 ° / 15.1 ° bulutlu bulutlar

Öğrencilerin yüzde 83’ü matematiği oyunla öğreniyor

Oyun tabanlı öğrenme, öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, öğrenmeye yönelik geliştirilen bir oyun öğrencilerin matematik konusundaki bilgilerini yüzde 79 artırdı. Öğrencilerin yüzde 83’ü, oyun sayesinde öğrendikleri konuyla ilgili soruları çözebilir hale geldi.

 Oyunlar, eğlenceli bir aktivite olmanın yanı sıra öğrenme sürecini de hızlandırıyor. Eğitsel video oyunları yaklaşık 50 yıldır dünyanın çeşitli bölgelerindeki sınıflarda kullanılıyor. Texas A&M Üniversitesi'nde geliştirilen öğrenmeye yönelik bir matematik oyunu, öğrencilerin kalkülüs konusunu daha kolay öğrendiğini gösterdi. 2 binden fazla Texas A&M mühendislik matematik öğrencisini kapsayan araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 79’u, oyunun konu hakkındaki bilgilerini artırdığını ifade etti. Yüzde 83'ü ise oyundan öğrendiklerini sınıfta uygulayabildiklerini açıkladı.

Öğrenciler dersin yüzde 40’ını dinlemiyor

Amerikan Psikoloji Derneği’ne göre, bir öğrencinin sınıfta öğrenim için harcadığı ortalama süre, ders saatinin yüzde 60'ı kadar. Dernek, öğrenmeye ayrılan zamanı en üst düzeye çıkarmanın yolunun öğrencilerin konuyla ilgilenmelerini ve merak etmelerini sağlamaktan geçtiği vurguluyor. Eğitimcilerin öğrencileri motive etmek için oyunlardan destek alabileceğine dikkat çeken dernek, motivasyonu ve katılımı artırmak için tasarlanan eğitici oyunların temel becerileri geliştirdiğinin altını çiziyor. Elementlerin periyodik tablosunu öğrenmek birçok öğrenci için zor görünse de video oyunu oynayan ortaokul öğrencileri tarafından kolayca öğrenilebildiği belirtiliyor.

4 yılda yüzde 51 büyüme

 Oyun dünyasının farklı demografik gruplara hitap ettiğini söyleyen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Oyunlar, öğrencilerin başarısızlıklardan ders almalarını ve başarılı olana kadar tekrar denemelerini sağlamanın bir yolu olarak kullanılabilir. Oyun sektörü, eğlenceye olduğu gibi eğitime de katkı sunuyor. Statisa verilerine göre 2025 yılına kadar küresel oyun pazarın 268,8 milyar dolara ulaşacak. Bu seviye, pazarın 2021'deki 178 milyar dolarlık hacmini yüzde 51 ulaşacağına işaret ediyor. Sektörün gelişmesi için sağlanan devlet desteklerini, teşvikleri, hibeleri ve yatırımları girişimcilerle buluşturuyor, ülke ekonomisine katma değer üretmeye devam ediyoruz.” bilgisini verdi.(CO)



Akıllı, “Teknoloji dünyayı, küçük bir ülke haline getirdi”

"Barınamıyoruz" Hareketi İstanbul’da Buluştu

Prof. Güneş Yüreğir Anma Sempozyumu Düzenlendi

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ’NDE PROF. GÜNEŞ T. YÜREGİR İÇİN ANMA SEMPOZYUMU DÜZENLENİYOR

Sevim Tekin Anadolu Lisesi’nden Ersamus hareketliliği

Çukurova Üniversitesi 2021-202 Akademik Yılı Törenle Başladı

VALİ ELBAN,  ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ 2021-2022 AKADEMİK YILI  AÇILIŞINDA KONUŞTU

Yaklaşık 250 bin kişi için yeni bir şans!

Bakan Yanık, ekim ayında  170.596.000 TL ödeme yapacağız.”

YÖK Başkanı Özvar İlk Ziyaretini ATÜ’ye Gerçekleştirdi

ÖĞRENCİLERE KİRA DESTEĞİ ŞART!

Bakan Yanık: “Okulların açılmasıyla çocuklarımızın eğitim ihtiyaçları için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarımıza 186 milyon TL kaynak aktarıyoruz”

362 Tıp Öğrencisi Beyaz Önlük Giydi

ATÜ Öğretim Üyesi Farsadi’ye TÜBA-TEKNOFEST’ten Doktora Bilim Ödülü

Yakın Doğu Üniversitesi, grip ve COVID-19’u aynı örnekten saptayan Hibrit PCR Tanı Kiti geliştirdi 

Anadolu Vakfı’nın burs programına başvurular  30 Eylül’de sona eriyor

ÇSG ÇUKUROVA OKULU SEZONU AÇIYOR

“ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRETİM ELEMANLARININ % 88,56’SI 2. AŞILARINI OLMUŞ DURUMDA”

İSG laboratuvarı ilk olarak Üsküdar Üniversitesi'nde kuruldu

SABANCI VAKFI  BAŞARILI ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE KARŞILIKSIZ BURS DESTEĞİNİ SÜRDÜRÜYOR

Eğitim düzeyi arttıkça istihdam edilebilirlik artıyor